Drive, Focus, Planning, Sturing: altijd uniek
Van nature heeft Drive4Result een focus op het behalen van resultaat met de nodige drive. Maar alleen een drive en focus zijn niet voldoende om resultaat te halen. Ieder project is uniek, heeft zijn eigen definitie van resultaat en is meestal eenmalig, dat zijn nu eenmaal de basiskenmerken van een project. Vaak hoort als kenmerk daar ook bij: kort en heftig.
Waar Drive4Result zich met name op richt, vanuit haar jarenlange praktijkervaring (met name in business projecten met grote IT component), is het in vroeg stadium ontdekken en vaststellen van wat er uniek is aan het project en daar de planning en stuurmiddelen op gericht houden. De ene keer is het te ontwikkelen product of dienst uniek, maar de manier van ontwikkelen niet. Een andere keer is de projectomgeving uniek, maar het te behalen resultaat niet. Weer een andere keer is het niet vanaf het begin zeker dat resultaat gehaald gaat worden, bijvoorbeeld in een complex verkoop traject, maar is een unieke, gestructureerde aanpak het middel om de kans op het halen van resultaat te verhogen. Zie t.a.v. dit laatste voorbeeld de Verkoop en Account Management pagina van Drive4Result.
Vanuit de gangbare stuurmiddelen, wordt voor ieder project bepaald welke specifiek nodig zijn. Daarnaast hanteert Drive4Result in elk project een aantal basis dagelijkse principes en toetsvragen:
- Afspraak = Afspraak (zeg wat je doet en doe wat je zegt)
- Een risico is een activiteit/actie
- Het resultaat is het gebruik ervan
- “Wat is erop tegen om dit nu te doen (en niet morgen)?”
- “Hoe kan het slimmer/handiger?”
- “Wie heeft wat en wanneer van jou nodig”
Geïntrigeerd?
Stuur een mail naar: info@drive4result.nl
Of laat een bericht achter via de Contact pagina.